koken met stoom

Version Français
Verschil tussen AEG en VZUG combi steamer?

Vraag gestuurd door Laura den Brok

Hallo, Maanden geleden heb ik om advies gevraagd over het verschil tussen de Aeg stoomoven en de V-Zug combair.
Ik kreeg een helder advies van u terug.
Sinds enkele weken staat de VZUG Combair combistoomoven in mijn nieuwe keuken.
In een woord geweldig!
Ik heb al heel wat afge-experimenteerd met alle functies, wat ons overwegend smakelijke maaltijden heeft opgeleverd.
V-zug richt zich nog niet echt op de nederlandse markt, de bijgeleverde nederlandse bedieningshandleiding en insteltips zijn vrij minimaal.
Op de site V-zugplus is vanuit nederland niet te bestellen, dit kan alleen via de keukenleverancier.
Ik had graag een kookboek (helaas dan wel in het duits) besteld waar de werkwijze voor recepten wat uitgediept wordt.
Als oplossing heb ik een Miele kookboek voor de combistoomoven gekocht.
Echter is daar het functioneren van de combifuncties natuurlijk net weer wat anders.
Ik heb vandaag uw uitleg op de site over malsgaren en alle andere fucties van de Combair maar eens uitgedraaid, ik denk dat dat zeker steun geeft bij het uitdiepen van de mogelijkheden.
Ik heb dus eigenlijk geen vraag maar ik wilde graag het vervolg op uw advies laten horen.
Het is een superoven met lekker veel ruimte waardoor je meerdere gerechten tegelijk kunt klaar maken.
Uitvogelen is nog wel hoe de volgorde is om b.v brocoli te stomen en gegratineerde aardappeltjes met hete lucht+ bevochtigen toch tegelijkertijd warm op tafel te kunnen zetten. - Maar aldoende leert men.
Nog hartelijk bedankt voor het advies.

Antwoord van Walter Larivière

Dag mevrouw Den Brok.

Uw onderstaand bericht doet me uiteraard veel plezier.
Het is ook leuk wanneer iemand, na het formuleren van adviezen, even terugkomt met een enthousiaste reactie.

Ik ben er zeker van dat u met uw VZUG Combair veel kookplezier zult beleven.

Het probleem om de broccoli en de geroosterde(?) aardappeltjes samen warm op tafel te krijgen, kunt u oplossen door eerst de broccoli te stomen,
vervolgens uw aardappeltjes te bereiden met ‘warmelucht vochtig’, de intussen afgekoelde broccoli luchtig te vermakken in alu folie
en deze de laatste 5/6min van de gaartijd van uw aardappelen nog even bij in de oven te leggen.

Ik wens u verder veel succes.

Forum

Elke vraag wordt met grote zorgvuldigheid behandeld door Walter Larivière. Om een goede en correcte werking te garanderen, kunnen alle vragen verzonden worden via dit formulier.

walter larivière